MetEdith

De Banenverkoper

Nu elke dag een nieuw bedrijf werknemers nodig lijkt te hebben, wordt de concurrentie op de arbeidsmarkt steeds groter. De wensen van klanten en de behoeften van bedrijven zijn voortdurend in beweging, met “stilstand is achteruitgang” als heersend motto. In dit voortdurend groeiende klimaat kan het moeilijk zijn om overeind te blijven.

Voor degenen onder ons die nog niet het geluk hebben een nieuwe werknemer aan te nemen, is het belangrijker dan ooit om zich te onderscheiden van de concurrentie. Maar er is nog een andere optie. Daarom begon ik te chatten met een baanverkoper.

Deze verkoper heeft besloten andere mensen te leren wat we weten over het verkopen van banen. Hij heeft immers iets wat de meeste recruiters missen: ervaring, scherp inzicht in samenhang met een groot gevoel voor verkopen. Het duurde niet lang na de start van zijn bedrijf voordat een paar klanten in de rij stonden om hem te betalen voor zijn hulp bij het transformeren van hun productverkopers in baanverkopers.

Je product verkoopteam zich laten richten op de arbeidsmarkt lijkt misschien geen grote opgave, maar er is moed voor nodig. Het is het uiteindelijk wel waard, want klanten vinden je via verschillende kanalen, terwijl (latent)werkzoekenden dat nog niet doen.

Het blijkt dat verkopers/accountmanagers en mensen in soortgelijke functies een veel beter gevoel voor de markt hebben dan recruiters. Recruiters zijn inkopers en uitstekend in het inkopen van resources/middelen. Maar welke medewerker en (latent)werkzoekende wil als middel worden gezien? De medewerker is een klant geworden en die worden geholpen door een verkoper.

Want to know more? – MetEdith

Share op social media

Banenverkoper

Hallo!

Login op MetEdith