ArbeidsMarketingbureau Blog

waarde leveren en groeien

Hoe bedrijven echte waarde kunnen leveren aan werknemers en klanten

Het is duidelijk. Je brengt een product of dienst op de markt en mensen kopen het omdat het voor hen een probleem oplost of hun leven op een of andere manier beter maakt. Maar al te vaak focussen bedrijven zich op de verkeerde dingen en leveren ze uiteindelijk geen echte waarde aan hun klanten. In deze blogpost bespreken we hoe bedrijven waarde kunnen leveren aan hun echte klanten; de medewerkers!

Lees Meer »
cv

Een nieuwe kijk op recruitment

De krapte op de arbeidsmarkt is groot. Hoe vind je in deze tijd snel en effectief nieuwe mensen en hoe behoud je medewerkers? Het antwoord is misschien eenvoudiger dan je zou verwachten.

“Iemand die niet kan wat je nodig hebt, maar waar je wel een klik mee hebt, die wil je alles leren. Iemand die alles kan en direct inzetbaar is, maar waar je geen klik mee hebt, daar ga je niet mee samenwerken. Of in ieder geval niet lang.”

Lees Meer »
Banenmotor wij verkopen banen

De banenmotor verkoopt banen

Door instanties waaronder bedrijfsverenigingen en overheden wordt aangegeven dat het MKB de banenmotor van Nederland is. En in de reële wereld vindt het verhandelen plaats op de markt. In dit geval de banen- of arbeidsmarkt. Als we dit doortrekken dan zou je dus kunnen stellen dat banen de belangrijkste dienst is die een bedrijf aan de maatschappij levert. 

Lees Meer »
Messi Felix Personalized Recruitment

Eén goed 11-tal of 11 goede 1-tallen

Functiedifferentiatie brengt specialisten in hun kracht wat resulteert in betere matches, kortere doorlooptijden en kostenbesparing door lean recruitment proces.

“Wat heb je nou liever? Eén goed 11-tal of 11 goede 1-tallen?” zou Johan zeggen.

Lees Meer »