Verbeter in 2 weken je positie op de arbeidsmarkt

2 weken doelgericht werken aan:

Met behulp van het Employee Centric businessmodel sluiten we beter aan op de arbeidsmarkt en trekken we nieuwe medewerkers aan.

"De medewerker is je belangrijkste klant!"

Hoe werkt dit?

Onze designmethode is ideaal om doelgericht te werken. Iedereen is aan boord om verschillende disciplines met elkaar te laten samenwerken in een korte overzichtelijke periode.

DESIGN SPRINT

Snel en effectief ontwikkelen en valideren, met de mindset vanuit Design Thinking, om de behoeften van jouw medewerker (als klant) en latent werkzoekenden centraal te stellen.

FOCUS

We houden de vaart er in doordat het team een aantal dagen tot een werkweek intensief aan deze specifieke uitdagingen werkt.

SNELLER RESULTAAT

We testen binnen 4 dagen de ontwikkelde ideeën met echte gebruikers. Voordat er kostbaar ontwikkelwerk in een project zit, weet je dus of het product aanslaat bij de doelgroep. En dat geeft een goed gevoel.

WEEK 1

Het verhaal en het businessmodel van de medewerker
Het is in deze week van cruciaal belang om met de huidige medewerkers in een open setting in gesprek te gaan. Zo kom je erachter wat de medewerkers zien, horen, voelen en denken. Tegelijkertijd breng je in kaart welke behoeftes de medewerkers hebben. Wat los jij op voor je medewerker?

ONDERZOEK

Wat willen de medewerkers die bij je werken bereiken in het leven?

Welke problemen ondervinden ze daarbij?

Sprint Week1

WEEK 2

Ga naar buiten en test het verhaal
De échte antwoorden liggen op straat. Ga in contact met mensen buiten de onderneming en ontdek wat mensen er echt van vinden. Tijdens de tweede week ga je de resultaten uit de eerste week verder uitwerken en invoeren.

MAKEN, TESTEN EN VERBETEREN

Promotionele activiteiten zoals website, advertenties, nieuwe vacature teksten. Zelf maken en verspreiden van 0.1 versie.

Maken van nieuwe arbeidscontracten die direct aansluiten op de arbeidsmarkt en verder uitwerken van het businessmodel zodat deze in lijn blijft met de arbeidsmarkt.

Strategisch inzicht met het Employee Centric Businessmodel

We hebben de afgelopen 10 jaar gezien hoe bedrijven veranderde van opgesloten ontwikkelaars, die na lang werken naar buiten kwamen met hun product tot continu samen met de klant doorontwikkelende ondernemingen van diensten en producten. Het buzz woord “agile” is nog niet gevallen, maar bij dezen.

De kennis die in deze periode is opgedaan is verwerkt in een andere benadering van de arbeidsmarkt. Werving & selectie, HR is veranderd van het vinden van de juiste grondstof tot het aangaan van relaties met gelijkgestemden. Dit wil niet zeggen dat we een eenheidsworst maken. We zijn op zoek naar mensen met dezelfde drive, purpose, doelen in het leven. Maar hoe doe je dat?

Met het :

Employee Centric Businessmodel  (ECBmodel)

Op dezelfde manier waarop het Business model canvas van Alexander Osterwalder helder weergeeft hoe een onderneming in elkaar zit en welke waarde de onderneming levert aan de klanten. Het ECBmodel geeft dit weer ten aanzien van de medewerkers en latent werkzoekenden.

In het kort wil dit zeggen dat ondernemingen niet alleen producten en diensten verkopen aan klanten, maar ook banen aan medewerkers. Wat, banen verkopen? Is de medewerker dan een klant? Hoe zit dat? Waarom?

De verwarring snappen we. Daar hadden we in het begin ook last van. Zodra we iemand een klant noemen dan gaan we ervan uit dat we een dienst of product verkopen in een markt van consumenten en ondernemingen. 

Daarom is het heel belangrijk dat we eerst wat dieper ingaan op: wat is een klant? Volgens Alexander Osterwalder is een klant iemand die waarde ondervindt van een dienst of product dat je levert. Mocht je hier meer over willen weten dan is dit filmpje heel verhelderend. 

Een specifieke klant is voor ons niet zo belangrijk. Het gaat om klantsegmenten. Dat is een verzameling van klanten die met dezelfde problemen kampen en waarvoor de onderneming een oplossing kan bieden. Die oplossing noemen we de waarde propositie. 

Wij duiken hier dieper op in; de medewerker als klant. Ook hier is een specifieke medewerker niet het belangrijkste, maar de segmenten die we onderscheiden. We kijken dus niet naar geslacht, leeftijd of skills, maar naar de drijfveren die medewerkers hebben en welke clustering we kunnen maken.

Employee Centric Businessmodel

EmpC-model Harold van Puijenbroek

Employee Centric Businessmodel

EmpC-model Harold van Puijenbroek

Boek een uurtje met Harold

Harold van Puijenbroek

Welk probleem proberen we op te lossen?

Als we weten wat mensen proberen op te lossen met hun werk, dan kunnen we daar een oplossing voor bieden en komen ze bij ons werken.

"De medewerker is je belangrijkste klant!"

Het Employee Centric Businessmodel geeft inzichten die je nodig hebt om HR op een strategische positie in de onderneming te plaatsen en voorbereid te zijn op de nieuwe economie, zoals bijv. de Gig economy.

IN 2 WEKEN
Van #HumanResource naar #HumanRelations

Wij zijn er Om elkaar te helpen

Als je het gevoel hebt dat recruitment anders moet?

Recruitment is aan het veranderen van skills naar purpose driven. Het gaat om de mens: van #humanresoures naar #humanrelations.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Email*
Wachtwoord*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Hallo!

Login op

Het ArbeidsMarketingbureau