ArbeidsMarketingbureau Blog

Wat levert Personalized Recruitment op

Door het bundelen van kennis en kunde tussen Marketing en Recruitment is onze communicatie naar binnen en buiten strakker, duidelijker en vooral één die iedereen kan delen. De volgende stap wordt het organiseren van events en communities waardoor we al met mensen in onze markt gaan samenwerken zonder dat ze in dienst zijn, om zo een relatie op te bouwen.

Lees Meer »

Onderzoek naar de medewerkers beweegredenen

Kom erachter op welke HR producten, diensten of oplossingen de moderne medewerkers zitten te wachten. Om hier achter te komen is Harold van Puijenbroek een onderzoek gestart. Ik ben de afgelopen maanden samen met een tekenaar in gesprek gegaan met verschillende medewerkers van diverse ondernemingen. Het doel van de gesprekken was het in kaart brengen van de Job To Be Done van de (latent)werkzoekende.

Lees Meer »

HR professionals minimaliseren stress door in ‘flow’ te werken

Als HRM-er vlieg je van overleg naar overleg. Het werk stapelt zich op. Je hebt continu het gevoel dat je achter de feiten aanloopt. Hoe kom je in in hemelsnaam toe aan performance management, rapportages, administratie, functionering-, beoordelings- en exitgesprekken? En oh ja, er wordt ook nog van je verwacht dat je alle vacatures gister al had ingevuld.

Lees Meer »
Recruitment toolbox

Hoe voorkom je mismatch van nieuw personeel?

“Het waren 77 fantastische dagen”. Het had zomaar de afscheidsspeech van Frank de Boer kunnen zijn. Ooit met vier kampioenschappen de kroonprins van het Nederlands trainersgilde. Na Doetinchem en Milaan wederom een pijnlijke aftocht in Londen. Waaraan is deze miskleun te wijten?

Lange ballen, snel thuis…

Lees Meer »