Vacature doorlooptijden verkorten met 60%, wervingskosten reduceren met 52% en verloop terugdringen tot wel 85%. Dat is haalbaar, ook voor jouw organisatie. Simpelweg door te leren redeneren vanuit het perspectief van de kandidaat.
Traditioneel werven
Saai, tijdrovend en vermoeiend. Zo wordt werving vaak gezien door HR professionals. Voorheen dacht ik er ook zo over, totdat ik erachter kwam dat recruitment marketing is. Door bewezen technieken toe te passen is het ineens mogelijk opzienbarende resultaten te behalen. Zo’n aanpak werkt door in de gehele organisatie. Recruitment wordt zo nog leuk ook!
Hoe breng je recruitment naar een strategisch niveau, behaal je genoemde resultaten en raak je niet achterop in de overspannen arbeidsmarkt?
Drietrapsraket
In drie essentiële stappen overtuig je latent-werkzoekende kandidaten om zich direct bij jouw bedrijf aan te melden:
- Identificatie
- Omdenken; dus niet wat eist de functie van jou, maar wat zoek jij als kandidaat. Zoek uit wat werk oplevert voor jouw best presterende medewerkers. Analyseer wat zij voelen, zien, denken en horen. Vertaal dat in een kernachtige boodschap.
- Tools: Empathy map, Value proposition canvas, Storytelling
- Omdenken; dus niet wat eist de functie van jou, maar wat zoek jij als kandidaat. Zoek uit wat werk oplevert voor jouw best presterende medewerkers. Analyseer wat zij voelen, zien, denken en horen. Vertaal dat in een kernachtige boodschap.
- Lokalisatie
- Jouw ideale kandidaat bevindt zich overal en nergens, zowel on- als offline. Zorg dat de waardeboodschap daar zichtbaar is.
- Tools: Social mapping, Targeted job marketing, Growth hacking
- Jouw ideale kandidaat bevindt zich overal en nergens, zowel on- als offline. Zorg dat de waardeboodschap daar zichtbaar is.
- Activatie
- Latent werkzoekenden prikkel je met op maat gesneden conversaties over relevante onderwerpen.
- Tools: Gamestorming, Workshops, Direct messaging
- Latent werkzoekenden prikkel je met op maat gesneden conversaties over relevante onderwerpen.
Aha, vernieuwing in recruitment, leuk! Maar hoe nu verder?
Check
Controleer samen met Het Arbeidsmarketingbureau of jouw organisatie baat heeft bij een innovatieve recruitment methode als Personalized Recruitment® of een andere strategie. Zo ontdek je in één uur of jullie al op de juiste weg zitten of dat er ruimte is om bij te sturen.
Kerstcadeau
We vinden het erg leuk om deze vernieuwende aanpak en actuele resultaten met jou te delen. Daarom geven we je in feestmaand december een exclusief kerstcadeau:
Je ontvangt 52% korting op de introductietraining. Dit is speciaal voor jou exact de besparing die onze voorgaande opdrachtgevers afgelopen jaar gemiddeld hebben behaald. Het is een eerste kennismaking met Personalized Recruitment® en vormt de basis om tot opzienbarende resultaten te komen.
Tip. Vergeet niet de actiecode #kerstpakket te noteren als je de gratis webcall reserveert, uiteraard ook in te plannen in het nieuwe jaar!
*De 5000 kerstpakketten terugverdien-berekening is gebaseerd op recente resultaten bij opdrachtgevers (circa 200 medewerkers) en gemiddelde kostprijs van een kerstpakket.